• 1
  • 2
  • Pagina 1 van 2
Samen komen we verder

Samen komen we verder

De veranderende parkeeropgave is óók een cultuurverandering, van parkeren voor de deur naar deelmobiliteit en autoluwe centra. “Die transitie is ingewikkeld en complex, zegt Michiel van Kruiningen, afdelingshoofd mobiliteit bij de gemeente Rotterdam.
 

Verder lezen

'Ik hoop op heldere menselijkheidsvisie binnen deze branche'

'Ik hoop op heldere menselijkheidsvisie binnen deze branche'

Dirck Slabbekoorn is een eigentijdse supermarktmanager in Rotterdam die de dingen net even anders doet. Betekenisvol ondernemen staat bij de Jumbo-manager centraal. Thema’s als authenticiteit, duidelijkheid, rechtvaardigheid, wijsheid en zorgzaamheid staan bij hem hoog in het vaandel. Maar wat heeft zijn aanpak te maken met een onderwerp als mobiliteit?

Verder lezen

Terugblik Nationaal Congres Parkeren & Mobiliteit

Terugblik Nationaal Congres Parkeren & Mobiliteit

In Rotterdam vond 14 oktober het Nationaal Congres Parkeren & Mobiliteit plaats. Tijdens het congres werd er gediscussieerd over mobiliteit en parkeren in de stad. “Het overal kunnen parkeren in de stad is een achterhaald idee”, aldus Martin Guit, strategisch adviseur mobiliteit van de Gemeente Rotterdam. Maar hoe zullen steden er in de toekomst dan uitzien?

Verder lezen

Keynote Tamara Madern - Financiën en mobiliteit: welke prikkels werken?    

Keynote Tamara Madern - Financiën en mobiliteit: welke prikkels werken?    

Op 14 oktober 2021 sprak Tamara Madern door middel van deze video op het Nationaal Congres Parkeren en Mobiliteit. In haar keynote gaf ze antwoord op de vraag: Zijn financiële prikkels aanleiding om de auto te laten staan? Tamara Madern vertelt meer over het financieel gedrag van mensen en de link naar mobiliteit. “Mensen die weinig te besteden hebben zien vaak de voordelen niet van reizen met de trein in plaats van met de auto."

Bekijk video + lees verder

Sexy Infrastructuur - Het oog wil ook wat

Sexy Infrastructuur - Het oog wil ook wat

Infrastructuur moet óók sexy zijn, vindt mobiliteitsstrateeg Martin Guit van de gemeente Rotterdam. “We bekeken de inrichting van onze infra altijd puur functioneel”, vertelt Martin Guit. Sinds kort is zijn opvatting veranderd. Belevingsonderzoekers Mark van Hagen en Mel Heiligers openden hem de ogen.

Verder lezen

  • 1
  • 2
  • Pagina 1 van 2
Terug naar boven